5 Mayıs 2010 Çarşamba

Reydiiiz end Centırmın!



Dün, 'Avrupa Üniversiteleri Tiyatro Şenliği' kapsamında 'Kaki-Kuu-Kyaku' topluluğunun oyunu 'Heavy User - Ağır Müptela'yı izledim. "Avrupa Üniversiteleri Tiyatro Şenliği'nde Japonya'nın ne işi var?" diye soran olursa "Kaki-kuu-kyaku" 2010'nun Türkiye'de Japonya Yılı olması sebebiyle şenliğe dahil edilmiş.

'İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı' son iki senede önce İstanbul Üniversiteleri'nin sonra da Türkiye Üniversiteleri'nin katıldığı tiyatro etkinlikleri düzenlemişti. 2010'da Avrupa Üniversiteleri şehrimize teşrif edecekti. Her iki organizasyonda da görev alan bendeniz ise bu sene gerçekleşen etkinliği iple çekiyordum. Tabii ben çalışacağımı hayal ediyordum, bütün heyecanım bu yüzdendi. Ecnebi memleketlerden öğrenciler gelecek, kaynaşacaktık, farklı bakış açıları yakalayacaktık falan filan... Fakat umduğumu değil bulduğumu yemek zorunda kaldım ve sadece izlemekle yetinme düşüncesine kendimi alıştırdım.

Şenlik programı açıklandığından beri en çok merak ettiğim oyun 'Heavy User'dı. Ama aşağı yukarı tahmin ettiğim gibi bir sonuçla karşılaştım. Oyunda somut bir hikaye, olay örgüsü falan yoktu. Sadece ses ve beden kullanımı üzerine yoğunlaşılmış bir performas izledik. Böyle olunca şenlik ekibi de çeviri yapıp alt yazı, üst yazı olayına girmemiş. İyi de yapmış zira gerek yoktu. Bedensel hareketler ve ses tonlamaları ne olup bittiğini anlamamıza yetti. Sonuçta oyundan elimizde avucumuzda; o tatlı mı tatlı ingilizceleriyle "Reydiiiz end Centırmın! Wercam tu avur Performanz!" diyerek etrafta koşuşturan sevimli japonlar, anime tarzı komedi halleri, komik surat ifadeleri ve sahnede donla dolanan japon genci kaldı. ^^
Bir ara sevimli japon oyuncu kızlarmızdan biri "Pika Pika Pikachu!" dedi ki, işte o an tüm salonun gönlünü fethetti. ^^ Bana kalsa "Watashi wa Candy" deseydi tam 12 den vurmuş olacaktı. Malum, Türk insanı gördüğü her çekik gözlüye "Watashi wa Candy" demeye bayılır. ^^

Sözün kısası, her biri yanakları sıkılası sevimli insanlar olan 'Kaki-Kuu-Kyaku' nun 'Heavy User'ı bizi güldü eğlendirdi. Ha tabii menüde No Tiyatrosu tadında bir oyun olsaydı daha mutlu olurdum orası ayrı. ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder